Carrer dels Joncs 1
08902 L'Hospitalet de Ll. ( Barcelona )
Tel: 93 263 79 90 Correus electònics info@pineda.es | ampa@pineda.es
 
Contacte
 
CA ES

Repartiment energètic al llarg del dia

25% 15% 30% 10% 25%
l'esmorzar mig matí el dinar el berenar el sopar

 

Exemple d'un menú

Esmorzar Torrades amb margarina i mermelada
Mig matí Una ració de pa amb pernil i un suc de fruites
Dinar 1. Espaguetis amb formatge i tomàquet.
2. Quart de pollastre amb guarnició de verdures
3. Peça de fruita
Berenar Croisant i iogurt
Sopar 1. Sopa de fideus
2. Truita a la francesa amb amanida
3. Poma al forn

L'esmorzar

L’esmorzar és el primer menjar del dia i és important no oblidar-lo perquè prepara a l’organisme per iniciar l’activitat.

Els aliments més indicats són els làctics (llet, iogurt o formatge), els feculents (cereals, pa) i la fruita. Com a mínim s’han de prendre dos aliments de diferent grup. Per exemple: llet i cereals. Evitar l’excés de pastisseria i els productes realitzats amb grasses animals.

La manca de l’esmorzar pot provocar que durant el dinar del migdia s’ingereixin majors quantitats d’aliments dels necessaris, afavorint el guany de pes i la instauració d’hàbits alimentaris incorrectes.

Mig matí

És recomanable perquè permet arribar a l’hora de dinar sense la sensació de gana.

Normalment es realitza fora de casa i no es disposa de gaire temps, per aquesta raó els aliments recomanats són bàsicament sucs de fruita, làctics o entrepants casolans.

El dinar

S’hauran d’ingerir aliments de tots els grups (feculents, verdures, aliments proteics i grasses). És recomanable que les postres fonamentalment siguin fruita, però també es poden consumir productes làctics una o dues vegades a la setmana.

No s’haurien d’ingerir grans quantitats d’aliments durant el dinar perquè pot produir somnolència durant la tarda i desequilibra l’alimentació de la resta del dia.

El berenar

Refrigeri petit a mitja tarda per evitar la sensació de gana. Pot consistir en un entrepà petit (vigilar el consum d’embutits), fruita o un làctic.

Evitar els aliments rics en sucres i grasses com la pastisseria.

El sopar

No s’ha d’ometre el sopar, ja que passarien moltes hores des de l’última ingesta fins a la següent menjada i resultaria perjudicial pel nostre organisme.

L’aportació calòrica és inferior al del dinar a causa de l’escassa activitat que es desenvolupa després; però també s’han d’incloure aliments de tots els grups, tot i que les coccions seran més senzilles per facilitar la digestió.

Mapa Web
Tel. 93 263 7990 Pineda